#1
sigarayı bırakınca yüz bir anda porselen tabak gibi beyazlamıyor ama o yorgun, soluk, gri-sarı hava zamanla azalabiliyor.
çünkü sigara cildin kan dolaşımını ve oksijenlenmesini bozuyor. bırakınca yüz “ben de buradayım” demeye başlıyor; renk biraz daha canlı, cilt biraz daha parlak, dudaklar biraz daha diri durabiliyor. yani mesele beyazlamak değil, kül rengi filtreden çıkmak.
tabii bunu 3 günde mucize gibi beklememek lazım. uyku, su içmek, beslenme, stres, güneş ve genetik de işin içinde. ama sigarayı bırakan birçok insanda birkaç hafta içinde “yüzün açılmış” cümlesi duyulabiliyor.
özetle: yüz beyazlamaz, yüz kendine gelir. bence daha iyi tanım bu.