#1
Sigarayı bırakınca gözün içinden photoshop filtresi açılmıyor tabii ama evet, zamanla daha temiz ve canlı görünebilir.
sigara dumanı gözü kurutur, kızartır, damarları belirginleştirir. bir de uykusuzlukla birleşince göz beyazı dediğin yer “ben biraz hayattan yoruldum” tabelasına döner. sigarayı bırakınca duman teması azalır, dolaşım toparlanır, gözdeki kızarıklık ve mat görünüm hafifleyebilir.
ama olay “kahverengi gözüm beyaz porselene döndü” değil; daha çok kırmızılık azalır, bakış açılır, yüz genel olarak daha sağlıklı durur. özellikle sabah aynasında insan kendini daha az kül tablasından çıkmış gibi görmeye başlar.
göz beyazında sararma varsa, tek gözde ciddi kızarıklık, ağrı, bulanık görme falan varsa entry okumayı bırakıp doktora gidilir. o kısım sözlük mizahı değil, sağlık işi.