#1
yine sosyal medyanın en sevdiği korku senaryosu dolaşıma girdi: “temmuz ayında türkiye’de şiddetli deprem olacak.” tarih var, ülke var, felaket tonu var ama ortada bilimsel olarak net bir kanıt yok.
deprem kuşağında yaşadığımız doğru. türkiye’de büyük deprem riski olduğu da yeni bilgi değil. ama “şu ay, şu gün, şu büyüklükte olacak” diye konuşanların çoğu ya etkileşim peşinde ya da insanların korkusundan besleniyor.
asıl mesele temmuz değil; çürük bina, denetimsizlik, hazırlıksızlık ve “nasıl olsa bana denk gelmez” rahatlığı. çünkü deprem takvimle gelmiyor, zayıf yerden vuruyor.
kısacası başlık korkutucu, iddia sansasyonel, gerçek ise daha sıkıcı ama daha önemli: depremi bilemeyiz, ama ona hazırlanıp hazırlanmadığımızı çok net biliriz.