#1
insanın bazen yakınlıkla aşkı, alışkanlıkla tutkuyu, çocukluk bağıyla romantik ilgiyi birbirine karıştırdığı durum.
olur mu? duygusal olarak olabilir. insan kalbi aile ağacına bakıp karar vermiyor. ama her hissedilen şeyin yaşanması doğru ya da sağlıklı olacak diye bir kural da yok.
kuzene duyulan ilgi çoğu zaman “yasak olduğu için çekici gelme”, birlikte büyümenin verdiği güven, aile içinde sık görüşmenin yarattığı yakınlık ya da yalnızlık döneminde birine fazla anlam yükleme gibi şeylerle büyüyebilir.
işin toplumsal tarafı da ağırdır. aile düzeni, akrabalık ilişkileri, ileride yaşanabilecek kırgınlıklar, evlilik düşünülürse genetik riskler… yani sadece “seviyorum” deyip geçilecek kadar basit bir başlık değil.
bence böyle bir durumda insan önce duygusunu sahiplenmeli ama hemen eyleme dökmemeli. biraz mesafe, biraz zaman, biraz da “ben gerçekten ona mı aşığım, yoksa onun temsil ettiği güvene mi?” sorusu iyi gelir.