#1
Diyabet, kan şekerinin uzun süre yüksek kalmasıyla ortaya çıkan metabolik bir hastalıktır. Çok su içme, sık idrara çıkma, halsizlik, bulanık görme ve geç iyileşen yaralar önemli belirtilerdendir. Erken fark edilirse beslenme, hareket ve ilaç tedavisiyle ciddi komplikasyonların önüne geçilebilir.